BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, February 13, 2011

ekspedisi KAYAK ...

Assalamualaikum...

hurm..kayak eh?bile cakap pasal kayak ni..akoo berbangga menjadi student shah alam kerana kami saja lah yang telah belajar teori dan amali..berbanding shah putra,instedt,mahupun jengke.so..ketika kelas teori kayak bermula..kami pelajar shah alam di minta untuk diam demi memberi peluang kepada student2 laen..haha

kami di minta untuk mencari partner masing2..pada mulanya..partner aku adalah bob a.k.a AnN KuNn dari JeNgKe..tp kemudian Dira minta aku jd partner dye..sbbkan bob x kesah..so aku pon tuka la partner..huhu


saikou no paatoona deau toki

saikou no patoonaa deau toki..yang bermaksud when I meet the ultimate partner..haha..ok la partner ngn dye..kami dapat kayak sit on top..so senang la nak kawal..dye pon dengar kate aku..even kadang2 pedal kami berlaga tp still..at least ktorg x menjahit tasik :p..haha..

kawalan kami di uji ketika melalui kawasan bunga2 teratai..gile banyak akar die..klo tersangkut payah nih..but we can manage it..kami yang merupakan tasik kenyir menjadikan Ngak a.k.a hakim dan Wak a.k.a saiful sebagai leader kami..dorg pon cam pro gler..mg laju lah dorg berkayak..

aku dapat peluang berkayak dengan Wak ketika rafting di check point terakhir..dira diminta pergi ke kayak ngak dan wak pula ke kayak aku..mcm mane ia berlaku?ketika rafting..dorg akan memijak kayak2 rakan untuk sampai ke destinasi..

aktiviti ini sebenarnya menguji kepatuhan mendengar arahan,teamwork dan sebagainya,haha..untuk mengelakkan org yg jalan itu jatuh..rakan2 yg lain kene la berpegang kuat pada kayak2 lain..camne keadaan rafting tu?


klo prasan aku..seblah kiri aku tu la ann kunn 

ketika menjadi partner wak..aku cam biasa la jd bowmen a.k.a org yg kt blakang..dye punye tips senang gle nak ikot n ktorg pnye kayak smooth gle meluncur atas air..straight je..yela coz mase ngn dira..klo senget..aku sweep je nak straight kan balik..penat gk ar sweep2 ni..tp ngn wak..kurg sweep2 ni..haha..wak terbaek lah..

kemudian..bile nak sampai..ktorg kne capside..so capside la ktorg..aku x der hal coz waktu kelas kayak dlu..capside aku paling perfect..air yg msok dlm kayak pon sikit..mase tu aku x naik sit on top..erm balik semula pada aku dan wak..semua berjalan lancar sampai wak naik ats kayak balik..ble tyme aku lak..aku pon lompat la naik..sekali cebusshh..kayak terbalik semula..haha..last2 aku yg naik dulu..jd sternman plak.

gambar kayak ta banyak sbb ni aktiviti air kan..tak ramai yg berani bwk kamera dorg,huhu..overall..aktiviti kayak ni sangat bez dan sangat melenguhkan tangan.nak tercabot tangan aku mendayung selama 2 jam dengan berhenti di checkpoint.klo2 hari2 camni..sumpah aku boleh tough ..pftt :p

itu saja kot perihal tentang kayak..daa..

2 komentar:

.syuhada m.mokhtar said...

weh, capsized la! aku bawak kamera no hal jer! so aku consider org yg berani la kan? ha~~

amalnasir said...

haha..capsized ke?ops..ko memang berani pon :p